De kracht van een vaste tone of voice

tone of voice

Elke organisatie vindt het belangrijk professioneel en herkenbaar over te komen. Hoe zorg je daarvoor? Onder andere door een vaste tone of voice te gebruiken. Dat betekent dat je steeds in dezelfde stijl en toon communiceert, en dezelfde soort woorden gebruikt. Dat geldt voor de teksten op je website en…

Lees verder

Hoe storytelling je boodschap versterkt

storytelling

Hoe kan je tegenwoordig nog opvallen, in een wereld waarin je dagelijks wordt overspoeld met informatie? Storytelling! Verhalen spreken tot de verbeelding en maken je boodschap krachtiger en persoonlijker. Wat is storytelling Storytelling = een verhaal vertellen waarin je informatie deelt. Geen droge feiten en saaie teksten, maar: * een…

Lees verder

De Wet op de vaste boekenprijs

vaste boekenprijs

De Wet op de vaste boekenprijs (2005) zorgt ervoor dat een boek in elke winkel voor dezelfde prijs wordt verkocht. Maar hoe werkt dat precies? En wat betekent dat voor de schrijver van een boek? Er zijn tegenwoordig veel schrijvers die hun boek(en) uitgeven in eigen beheer. Ook dan ben…

Lees verder

Teksten voor je website

teksten voor je website

Het is tegenwoordig vaak de eerste kennismaking met jou en je bedrijf: je website.Of je nu advocaat, tandarts, coach, aannemer of andere ondernemer bent. Mensen zoeken je op internet, bezoeken je website en beslissen dan of je een geschikte partij bent om zaken mee te doen. Je website is dus…

Lees verder

Boekcorrectie + boekredactie light

boekredactie light

Zoals je in ons blog over het verschil tussen boekredactie en boekcorrectie kunt lezen, zijn beide van belang: ->> Boekredactie om te kijken of alles in je verhaal wel klopt->> Boekcorrectie om de taalfouten uit je manuscript te halen Probleem is dat het zoveel kost om beide te laten doen.…

Lees verder

Het verschil tussen boekredactie en boekcorrectie

verschil boekredactie en boekcorrectie

Als je een boek schrijft, dan wil je dat het er professioneel uitziet, je verhaal klopt en het prettig leest. Je boek laten nakijken is daarom een belangrijke stap voordat het in de verkoop gaat. Eigenlijk gaat het om twee stappen: boekredactie en boekcorrectie. Maar wat is het precies en…

Lees verder

4 inspirerende voorbeelden van bedrijven die groeien door teksten

bedrijf laten groeien door teksten

Goede teksten maken écht het verschil. Ze trekken klanten aan, maken ingewikkelde zaken begrijpelijk en zorgen ervoor dat mensen jouw bedrijf gaan vertrouwen. Maar hoe ziet dat er in de praktijk uit? In dit blog vertel ik meer over organisaties die groeien dankzij sterke teksten. Misschien haal jij er ook…

Lees verder

Lectuur vs literatuur: wat is het verschil

lectuur vs literatuur

In de wereld van boeken en schrijvers bestaat een intrigerende scheiding tussen lectuur en literatuur. Hoewel die scheiding lastig is aan te geven wordt-ie toch heel vaak gebruikt. En daarbij: regelmatig wordt lectuur later als literatuur gezien. Sommige mensen kijken neer op lectuur. Is dat terecht? In dit blog meer…

Lees verder

Klantcase (laten) schrijven

klantcase

Je onderscheiden van andere bedrijven wordt steeds lastiger, vooral met de komst van AI, Artificial Intelligence. Voor iedereen is het nu binnen handbereik: interessante teksten op je website. En het kost je niets. Nadeel: iedereen heeft ze. Met klantcases op je website kan je nét die extra stap zetten waardoor…

Lees verder

Je levensverhaal voor kinderen en kleinkinderen

levensverhaal

Elk leven heeft een verhaal. Wat is nou mooier dan je levensverhaal voor kinderen en kleinkinderen op papier zetten? En dan cadeau doen in een mooi boekje? Misschien denk je dat jouw leven niet interessant genoeg is voor een boek. Of dat het ontzettend veel geld kost om te laten…

Lees verder